Köpvillkor

Har du frågor? Maila butik@systerforlag.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Betalning

Vi tar emot betalning med Mastercard, Visa och American Express. Betalningar hanteras av Stripe. När du slutfört din betalning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss på butik@systerforlag.se.

Leverans

Leveranstiden är 2-4 dagar inom Sverige. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på butik@systerforlag.se. Vi skickar försändelserna med PostNord Skicka Lätt eller DHL Service Point för uthämtning hos ditt närmaste serviceställe. För ej hämtade försändelser ansvaras ej.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 6% moms.

Ångerrätt

Vid köp har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på butik@systerforlag.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå.

Du bör snarast, och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet, returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till butik@systerforlag.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.